fredag 12 mars 2010

Obeskrivlig lycka!

En solig eftermiddag i september 2008 hände det som jag väntat på i flera veckor.
(Det var så trångt i magen att jag knappt kunde äta, sova eller andas! Kommer ihåg att jag fick gå upp på natten för att magen skulle sjunka ner, så jag fick lite luft.)
Det var tre veckor kvar till BF och jag låg på sängen i en solstrimma och läste. Jag kände en värk, extra stark, och plötsligt knäppte det till i magen.
Jag förstod direkt att något hänt, att det måste vara vattnet som gått!
Bara att ringa lillasyster och ge sig av till förlossningen.
I bilen blev värkarna starkare och starkare och när vi kom till sjukhuset fick vi snart komma in i förlossningsrummet för att kolla ctg-kurvor och göra ultraljud.
Allt såg bra ut, 1an med huvudet först och 2an med rumpan först. Snabbt blev värkarna starkare och lustgasen blev en god vän, iallafall en liten stund.
För det tog inte lång stund innan lilla 1an ville ut och en helt underbar liten pojke blev vår! Bara 17 minuter senare var det 2ans tur och plötsligt hade vi också en fantastisk flicka i vår famn!

Tänk, 3 timmar tidigare hade jag legat på sängen med min bok, men nu var våra tvillingar födda!

Det är en fredagkväll som jag aldrig glömmer och jag blir fortfarande alldeles skakig när jag tänker tillbaka på den kvällen!
Och idag är det exakt 18 månader sedan!





6 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Men så söta! Lilla Bo föddes i augusti så de är nästan lika gamla... Härlig ålder just nu men med mycket egen vilja. Kan tänka mig hur det är att ha två! Åh, jag blir så sugen på en till när jag ser de två små änglarna.
Kram/ Anna

lottens vita och gröna sa...

helt underbara ungar!!!
må väl! varmkram lotten

Sot & Lintott sa...

Hej igen. blev lite bråttom igår och glömde skriva att du är på min blogglista:)
Jätte söt historia....jag har bara två små men lika otroligt har det varit båda gångerna.
TREVLIG HELG!! kram Rita

Mia sa...

Så fint inlägg det är verkligen en speciell känsla att föda barn så glad att jag varit med om det tre gånger och att det gått bra.
Så söta de är måste vara mysigt för dem att ha varandra.

Trevlig helg önskar jag hela din familj
Kram Mia

Livet på kyrkstigen sa...

Vilken upplevelse, otroligt söta! Min Edvin föddes i oktober 2008 så de är nästan jämn gamla:) Trevlig helg!

Vita rosor och förgätmigej sa...

Jag förstår inte vaaaad du menar... *Hahaha* Ibland får man ta till lite kvinnliga knep men säg det inte till någon *blink*
Kram/ Anna