söndag 20 mars 2011

Vår bästa helgfrukost!




Idag har vi njutit av pannkakor med bär och frukt!
Uppskattat av alla i familjen, även fast de små bara äter bär och frukt:-)
Receptet har jag fått av min vän Sirpa och det är hur enkelt som helst, men resultatet blir fantastiskt!

Bara att dela ägget och vispa vitan hårt. De övriga ingredienserna rör man ihop och sist vänder man försiktigt ner äggvitan. Stek på låg värme, när det bildas små bubblor är det dax att vända dem!

Enklare än så kan det inte bli:-)

7 kommentarer:

Unknown sa...

Får prova det någon gång. Har bara ätit sådana hos moster när jag var i England. Men det var länge sedan.

Nu vet jag en som saknar M.

Kram Anna

Villa Vinkelhaken sa...

Åh så gott!!!
Vilken lyxfrukost!

Ha det fint!
Kram Jenny

Gamla skolan-Jennie sa...

Dina barn kan skatta sig lyckliga att ha dig som mamma!Tänk att få en sådan frukost!! Jag får nog testa det till nästa helg!
Kram!

Unknown sa...

Oj, då vi var på Stellas lekland hela eftrmiddagen. De tyckte det var kul alla tre och Jacob körde racer på området. Älskade det verkligen. Han tyckte det var så roligt att han skulle sova över där nästa gång:)
De får leka någon dag i veckan. Tråkigt att inte ha Moa hemma eller?

God natt ♥
Anna

På vår gata sa...

Åh, vad gott! Riktig lyxig helgfrukost.

Kram Daniela

Gamla skolan-Jennie sa...

Ja vi träffas gärna på tisdag!!

Gamla skolan-Jennie sa...

haha jag läste nog inlägget lite för fort... vi leker gärna någon annan dag i veckan!!