onsdag 11 maj 2011

Rabarberkaka

En riktigt god kaka som är bra att variera alla rabarberpajer med:-)
Enkel att göra är den också, så jag vill gärna dela med mig av receptet!

3 ägg
2 dl strösocker
1 krm salt
3-4 droppar bittermandelolja
250 g kesella kvarg
1 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
3 dl rabarber i skivor

Vispa ägg, socker och salt pösigt, rör ner olja och kesella.
Blanda mjöl och bakpulver och rör i äggsmeten.
Häll i smord och bröad form, gärna med lös kant. Strö över rabarbern!
Grädda i nedre delen av ugnen ca 30 min, 200 grader.
Sikta florsocker över kakan och servera med vaniljvisp, glass eller grädde!

6 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Vännen!

Visst... allt säger jag inte till dig :)
Jag skojar... Jag han aldrig säga och minnet är dessutom som den är ;)

Vad gott med kakan och dessutom bra att även baka den glutenfritt.
Ser smarrigt ut ! Mums

Ska du jobba? Extra ?

Ha en bra dag trots att du jobbar...
Vilket väder det äR. sÅ SKÖNT!

Nu ska vi ut igen, har haft en matpaus. Blev coscous sallad med feta och knaperstelt Bacon.
Så enkelt men så Gott!

Vi hörs!

Kram Sirpa

Villa Björkenäs Backen sa...

Knaperstekt !

Vilmas Hus sa...

Tack för receptet! Det ska jag skriv ut omedelbart bums! Har ju ett berg av rabarber här hemma så mycket paj blir det:)

Kram Charlotte

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Mums, det låter kalasgott!!

Tack för receptet, det ska jag spara.

Ha en fin kväll!
Kraaam

Gamla skolan-Jennie sa...

Mmm den ska jag testa! Ska skörda mina första imorgon! Imorgon kommer de...! Har städat huset nu och är helt slut, men det ska bli roligt och spännande!

Kramar Jennie

Anonym sa...

Mums fika på måndag ; ) kram Sofia